فایل ایران نتایج انتقاد نسبت به عملکرد انفعالی مدیران سینمایی در خصوص تحکیم بنیان خانواده در آثار سینمایی و تأکید بر اهمیت جایگاه «پدر» در آثار فرهنگی و هنری - فایل ایران

اندیشه: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران تأکید کردند: سینما در کشور ما بدل به یک آشفته بازار شده که ارزش ها در آن جایگاهی ندارند؛ «پدر» های این روزهای سینما، شبکه نمایش خانگی و گاه تلویزیون یا فقط به ماشین پولسازی تبدیل شده‌ اند و یا اهل خیانت هستند این در حالی است که عنصر خانواده در فیلمفارسی ها بسیار آشناتر و سنتی تر از خانواده هایی است که امروزه در آثار سینمایی شاهدش هستیم!

به گزارش اندیشه در فرهنگ ارزشمند ایرانی- اسلامی «پدر» از شأنی مهم و والا برخوردار است و در بینش اسلامی به امانت داری تلقی می شود که در حفظ و شکوفایی فرزندان خود به عنوان هدیه و امانت الهی می کوشد و با تلاش و مجاهدت های بی دریغ، مانند باغبانی پر مهر و عطوفت به پرورش گلهای هستی اش می پردازد.

با نیم نگاهی به فهرست تولیدات قدیمی در سینما و تلویزیون ایران، می توانیم تصاویر به یادماندنی و خاطره انگیزی از «پدران» را که در اذهان و خاطرات مان ماندگار شده اند به یاد بیاوریم. پدرانی که همواره کوشیده اند با نقش آفرینی در فیلم ها و سریال های گوناگون تصویری حقیقی از این تأثیرگذارترین عنصر انسانی را که در زندگی اکثریت افراد جامعه نقشی بی همتا داشته اند به تصویر بکشند. پدرانی که به وظایف پدری خود که احساس مسئولیت پذیری در رأس آن ها قرار دارد توجه ویژه ای داشته و بعضاً تا پای جان از فرزندان خود در مقابل مشکلات و خطرات حمایت کرده اند.

اما متأسفانه توجه به بنیان خانواده و به ویژه جایگاه والا و ارزشمند پدر و مادر در آثار سال های اخیر سینمای ایران مشهود نیست. اغلب فیلم های سینمایی ایران طی سال های اخیر تصویری آشفته و متشنج از خانواده ها نشان داده و پدر و مادر را اغلب در پست ترین حالت ممکن به تصویر می کشند که بسیار دردآور است.

در همین راستا با ۵ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان و خانم ها: کوروش تهامی، هوشنگ توکلی، آنتونیا شرکا، سارا طالبی زاده و دکتر امان الله قرایی مقدم گفتگو کردیم که ماحصل آن برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.