فایل ایران رپورتاژ آگهی ارزان و مزیت های آن برای کسب و کار - فایل ایران

همه ما به این حقیقت آگاهیم که هر کسب و کاری نیاز به دیده شدن دارد. این مورد حتی در مورد برند های بزرگ و معروف نیز صدق میکند. رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ یکی از روش‌ های تبلیغاتی جدید است که امروزه سروصدای زیادی به پا کرده است. اگر حوزه کسب و کار شما بیشتر در دنیای مجازی است، شاید تا حدودی با این کلمه آشنا باشید. یا اینکه با ورود به یک سایت معروف دیده باشید که سایت موردنظر رپورتاژ ارائه می دهد.

امروزه اکثر کسب و کار و برند ها به اهمیت انتشار رپورتاژ آگهی پی برده اند و از آن استفاده می کنند. اما این سوال پیش می اید که چرا استفاده از رپورتاژ تا این حد محبوب است؟ و استفاده شما از این نوع تبلیغ چه مزایایی خواهد داشت؟ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید، قطعا جواب این سوالات را خواهید گرفت.

رپورتاژ آگهی یعنی چه؟

رپورتاژ معادل کلمه ی Advertorial می باشد. این کلمه در زبان انگلیسی از دو  واژه ی Editorial و Advertisment گرفته شده. رپورتاژ آگهی به آن دسته از تبلیغات می گویند که به شکل یک محتوای آموزشی، گزارشی و یا خبری منتشر می‌ شود.

درواقع میتوان گفت که رپورتاژ یک محتوای تبلیغاتی است که شما به عنوان صاحب کسب و کار برای سایر وبسایت‌ها می‌فرستید و آنها در ازای دریافت هزینه‌ محتوای شما را در رسانه خود منتشر می‌کنند.

برتری روش رپورتاژ آگهی این است که این نوع محتوا در بین سایر مطالب سایت منتشر می‌شود و شانس دیده شدن زیادی را دارد. در اکثر مواقع بازدید کنندگان متوجه تبلیغاتی بودن این محتوا نمی‌شوند ، بنابراین رپورتاژ آگهی با فلسفه ی ارائه اطلاعات مناسب به کاربران در وبسایت های پر بازدید، این کاربران را به خوبی سمت وبسایت های هدف هدایت می کنند.

چند روز پیش در حال خواندن یک مطلب در سایتی معروف و معتبر بودم که در همان حین چشمم به یک محتوا با عنوان جذابی خورد و تصمیم گرفتم وارد صفحه آن مطلب شوم و ان را بخوانم. محتوای این مطلب خیلی کاربردی و در زمینه آموزش تکنیک‌ های افزایش فروش بود. ولی نویسنده در میان پاراگراف های مطلب خود، روی بعضی کلمات خاص به وبسایت دیگری لینک داده بود. من با ورود به آن لینک دریافتم که آن وبسایت در مورد خدمات مشاوره کسب و کار فعالیت می کند. و این دقیقا ماهیت رپورتاژ تبلیغاتی را نشان میدهد.

رپورتاژ آگهی یکی از تکنیک‌ های سودمند تبلیغ است که فرآیند تبلیغات در آن به صورت کاملا غیر مستقیم اتفاق می افتد. یعنی ما نباید در رپورتاژ تبلیغاتی به صورت مشخص و معلوم محصول و یا خدمات مورد نظر را معرفی کنیم. در حقیقت باید در قالب یک متن آموزشی یا خبری که دارای جذابیت است، مخاطب به مطالعه آن مجاب شود.

اما در بین مطالب یک رپورتاژ گاهی اوقات اشاره ای هوشمندانه به برند موردنظر نیز خواهد شد. دقیقا مثل مطلبی که در بند های پیشین برای شما مثال زدم. نویسنده در حال ارائه یک محتوای آموزشی برای مخاطبان است اما به شکل هوشمندانه ای آن محتوا را به محصولات یا خدمات خاصی ربط می دهد. مخاطب نیز به صورت کاملا غیر مستقیم با آن برند و جزییاتی در مورد فعالیت و خدمات آن، آشنا می شود.

کسانی که در شغل تولید محتوای تبلیغاتی فعالیت می کنند، به خوبی می دانند که این شیوه تا چه اندازه اثربخش است. مثلا وقتی شما به شکل مستقیم و بار ها از کسب و کار خود تعریف می کنید، مخاطب خود را به گونه ای اذیت کرده اید. زیرا این حس به او القا میشود که شما در حال بزرگنمایی در مورد کیفیت محصولات یا خدمات خودتان هستید. اما به طور خلاصه رپورتاژ آگهی گزارش یا خبری است که به صورت هوشمندانه و با اهداف خاص برای مخاطبان تولید می شود. البته لازم است این را بدانید که رپورتاژ لزوما به صورت متنی تهیه نمی شود. بلکه ممکن است به صورت تصویری و یا ویدئویی باشد.

چرا از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

شاید بپرسید که چرا باید یه این شکل به معرفی کالا یا خدمات پرداخته شود؟ تصور کنید که مشغول دیدن سریال مورد علاقه خود هستید که ناگهان تلوزیون شروع به پخش پیام های بازرگانی می کند.  چه حسی در آن لحظه به سراغ تان می آید؟ احتمالا مانند اینجانب یا صدای تلوزیون را کم میکنید یا تصمیم به عوض کردن کانال میگیرید.

مردم اکثرا نسبت به تبلیغات مستقیم حس خوبی نداشته و از آن دوری می کنند. اما در این روش شما با یک مطلب آموزشی و سودمند وارد صحنه می شوید و مخاطب را جدب می کنید. در این حالت اگر چند باری هم در متن به برند موردنظر اشاره کنید، مخاطب را اذیت نمی کنید و حساسیت ایجاد نمی کند. چون مطلب شما قالب آموزشی و خبر رسانی داشته. از رپورتاژ آگهی با عنوان یکی از بهترین روش تبلیغات در دنیای وب و فضای مجازی یاد می کنند.

مزیت های رپورتاژ آگهی چیست؟

تولید محتوای باارزش :

برای نوشتن رپورتاژی مؤثر لازم است که محتوایی کاربردی تهیه شود. این کار باعث آن می شود که کاربر حس خوبی به برند شما پیدا کند، حتی اگر هیچ خریدی انجام نکند. و این حس خوب به این دلیل است که از محتوای شما چیزی یاد گرفته و این باعث میشود نوعی اعتماد سازی ایجاد شود. برای تولید یک محتوای باارزش و نتیجه گیری هرچه بیشتر پیشنهاد می شود که حتما تکنیک های نوشتن متون تبلیغاتی را نیز یاد گرفته و رعایت کنید.

ماندگار بودن محتوا :

وقتی که رپورتاژ شما در یک وبسایت به نمایش درمی آید، هرگز توسط آن وبسایت پاک نمی شود. یعنی محتوای شما در گوگل ماندگار شده و همیشه در دسترس خواهد بود. اگر یک بار برای نوشتن رپورتاژ آگهی هزینه کنید، ارزش زیادی دارد. چون تا مدت ها برای شما باقی می ماند و معرف برند شما خواهد بود.

بهبود سئو سایت مهم ترین مزیت رپورتاژ : 

معمولا وبسایت‌ هایی که رتبه خوب و بالایی نزد گوگل دارند، رپورتاژ آگهی منتشر می کنند. و بدیهی است که مدیران کسب و کار ها نیز این وبسایت ها را اولویت انتخاب هایشان قرار میدهند. وقتی شما در این سایت ها اقدام به انتشار رپورتاژ می کنید، چند عدد لینک به سایت شما داده می شود. در نتیجه این کار باعث می شود که وبسایت شما از نظر گوگل معتبر محسوب می شود و رتبه آن را بهبود می بخشد.

دیده شدن محتوا در نتایج گوگل : 

در بند های بالا به این نکته اشاره شد که مردم گارد به خصوصی نسبت به تبلیغات می گیرند. پس اگر بفهمند که هدف محتوای شما فقط نشان دادن یک محصول است، به راحتی از کنار محتوای شما می گذرند. ولی انتشار رپورتاژ این اطمینان را به شما خواهد داد که مخاطبان محتوا را خوانده و ارتباط متقابلی صورت می گیرد.

برند سازی مزیت برتر رپورتاژ : 

انتشار مطلبی با ارزش باعث می شود که مخاطب با محتوای شما ارتباط خوب و صمیمانه ای برقرار کند. مخصوصا اگر آن مطلب واقعا دغدغه و نیاز مخاطبان را برطرف کند. اما فقط این موضوع مطرح نیست و خواننده به طور مستقیم با برند شما نیز ارتباط خوبی خواهد گرفت. و حتی ممکن است محصول یا خدمات برند شما را به دیگران نیز معرفی کند. این موضوع باعث ایجاد یک تبلیغ دهان به دهان می شود که بسیاری از کسب و کارها به دنبالش هستند.

اعتبار برند شما :

تصور کنید شما در وبسایتی رپورتاژ اگهی منتشر می کنید که خیلی معروف است و در رتبه یک گوگل قرار دارد. در این صورت مخاطب با دیدن مطلب شما با رغبت بیشتری آن را میخواند. و همچنین با اعتماد بیشتری به محصولات یا خدمات شما نظاره می کند. به این دلیل مهم که اعتبار آن وبسایت، به برند شما هم اعتبار و رونق خواهد بخشید.

پرداخت هزینه کمتر :

شیوه های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد و تبلیغات در دنیای وب فقط به رپورتاژ آگهی خلاصه نمی شود. اما معمولا روش های دیگر هزینه بر بوده و گاهی نتایج خیلی ضعیفی هم دارند. بارز ترین تبلیغات، روش قدیمی پخش تراکت است که خیلی افراد حتی آن را نمی خوانند. به عبارت دیگر مدیر کسب و کار باید حداقل از دو جهت هزینه کند. اول هزینه ای که برای تولید تراکت می دهد و دوم هزینه ای که بابت انتشار آن باید صرف شود. در آخر هم به آن نتیجه ی دلخواه نخواهد رسید. اما رپورتاژ آگهی حداقل این اطمینان را به صاحبان برند یا کسب و کار می دهد که مخاطب با حس خوبی مطلب را مطالعه می کند.

سخن پایانی

رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغاتی بسیار عالی است که شما با یک تیر چند نشان خواهید زد. هم دل مخاطبان هدف تان را به دست می آورید و هم به برند خودتان اعتبار می بخشید. دیدیم که با دانستن مزایا و رعایت نکات مهم می توانیم از رپرتاژ آگهی، این ابزار قدرتمند به بهترین وجه برای بهبود کسب و کار خودمان استفاده کنیم. از انتشار مطالب تکراری در وبسایت های تبلیغاتی و تبلیغات سنتی خودداری کرده و یک سایت ناشر رپورتاژ آگهی ارزان معتبر انتخاب کنیم. و در نهایت از این روش تبلیغاتی ماندگار و بهینه برای ارتقاء کسب و کار و درنتیجه فروش بیشتر، بهره مند بشویم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.