فایل ایران فروشگاه تجهیزات آزمایشگاهی - فایل ایران

تجهیزات آزمایشگاهی وسایلی هستند که برای کار در آزمایشگاه های مختلف و برای فعالیت هایی نظیر سنتز و تجزیه و تحلیل و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. ابزارهای آزمایشگاهی در معرض برخی از تأثیرات شیمیایی و فیزیکی هستند و باید همزمان نتایج دقیقی را ارائه دهند ، باید توجه داشته باشید که این ابزار ها طول عمر طولانی دارند و همچنین ایمنی کاربر را تأمین می کنند. بنابراین ابزارهای آزمایشگاهی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و از دوام بالایی برخوردار باشند تا بتوانند از استانداردهای بالای فناوری آزمایشگاهی برخوردار شوند .

در این جا به معرفی برخی از این ابزار ها، تجهیزات و وسایل می پردازیم .

لوله های آزمایش

لوله آزمایش لوله ای شیشه ای است که یک انتهای آن بسته و سر دیگر آن باز است. انتهای بسته به شکل گرد است. از لوله های آزمایش در آزمایشگاه ها برای نگهداری نمونه های کوچک استفاده می شود. آن ها عمدتا برای مقایسه و ارزیابی کیفی استفاده می شوند. یکی از موارد معمول مشاهده لوله های آزمایشگاهی ، آزمایشگاه بیوشیمی است. هنگامی که برای مقایسه و آزمایش تعداد زیادی از نمونه مورد نیاز است ، از این لوله های آزمایش برای سهولت کار استفاده می شود. آن ها همچنین به راحتی با یک درپوش شیشه ای یا لاستیکی پوشانده می شوند و درب آن ها بسته می شود .

بشر

بشر یک ابزار آزمایشگاهی بسیار رایج است و به عنوان یک ظرف واکنش در آزمایشگاه بسیار کاربرد دارد. آن ها برای نگهداری نمونه های مایع و جامد در آزمایشاتی نظیر تیتراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. از بشر برای گرم کردن ، هم زدن ، و مخلوط کردن مواد شیمیایی نیز استفاده می شود .

قیف ها

یک قیف آزمایشگاهی نیز مانند هر قیف دیگر است اما به طور خاص برای استفاده در آزمایشگاه طراحی شده است. آن ها از شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند و بسته به هدف مورد نظر ، دارای یک ساقه بلند یا یک ساقه کوتاه هستند. قیف ها در اندازه های مختلف ۳ سانتی متر ، ۵ سانتی متر ، ۸ سانتی متر و غیره هستند .

دماسنج

دمای ماده با استفاده از دماسنج اندازه گیری می شود. دما در آزمایشگاه معمولاً با واحد درجه سانتی گراد (˚C) اندازه گیری می شود .

ارلن

یکی از شیشه های آزمایشگاهی است که حالت مخروطی‌ شکل دارد و برای جوشاندن، سنجش حجمی و نگه داری محلول ها مورد استفاده قرار می گیرد .

چراغ بونزن

یکی از ابزارهای آزمایشگاهی است که به عنوان منبع تولید حرارت و انرژی گرمایی در آزمایشگاه‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این وسیله معمولاً از گاز شهری که حاوی هیدروکربن متان است یا گاز کپسول که از هیدروکربن های پروپان و بوتان تشکیل شده، به عنوان سوخت استفاده می‌شود .

اتوکلاو

اتوکلاو وسیله‌ای برای استریل کردن ابزار های پزشکی و آزمایشگاهی در فشار و دمای بالا با استفاده از بخار آب است. تجهیزات برای استریل شدن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل اتوکلاو با دمای ۱۲۱ درجه سانتی گراد قرار می گیرند .

انکوباتور

انکوباتور دستگاهی است که در آزمایشگاه‌ های زیست شناسی با کنترل رطوبت، دما، میزان اکسیژن و دی اکسید کربن شرایط مناسبی را برای کشت و رشد دادن نمونه‌ های زنده مانند سلول‌ ها فراهم می کند .

سانتریفیوژ

سانتریفیوژ یکی از دستگاه های رایج آزمایشگاهی می باشد که اجزای یک محلول با چگالی های مختلف را با استفاده از نیروی گریز از مرکز از هم جدا می کند .

 

پی اچ متر

پی اچ متر ابزاری است که از آن در آزمایشگاه ها برای تشخیص میزان اسیدی یا بازی بودن مایعات و مواد استفاده می کنند. پی اچ متر در انواع قلمی، پرتابل و رومیزی وجود دارد .

 

منبع :

http://www.shafaf.ir/fa/news/528068/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.