فایل ایران شرایط ویزای ویزیتوری کانادا - فایل ایران

معرفی و بررسی شرایط اخذ ویزای ویزیتوری کانادا:

ویزای ویزیتوری کانادا، مدارک لازم جهت دریافت ویزای ویزیتوری به منظور ورود به خاک کانادا و مدت اعتبار این نوع ویزا در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرند. بطور حتم تاکنون نام ویزای ویزیتوری کانادا را شنیده اید اما چندان با شرایط این نوع ویزا و عملکرد آن آشنا نمی باشید. در این نوع ویزا، شخص بازدید کننده و یا همان ویزیتور به افرادی اطلاق می گردد که با هدف شرکت در برخی از فعالیت ها به صورت موقت به کشور کانادا سفر می نمایند. ویزای ویزیتوری کانادا به دارندگان این نوع ویزا اجازه می دهد که بتوانند برای مدت زمان مشخص و کوتاهی در کانادا باقی بمانند و هدف خود از ورود به خاک این کشور را تحقق بخشند. همچنین دریافت این نوع ویزا برای افرادی که تمایل به استفاده از خدمات درمانی در کانادا دارند، توصیه می شود. ما در این مقاله تلاش نموده ایم تا ویزای ویزیتوری کانادا را به دقت بررسی و تشریح نماییم، چنانچه پس از مطالعه آن نیاز به دریافت مشاوره در این زمینه و یا مهاجرت به کانادا داشتید می توانید با موسسه مهاجر ترنسلیت ارتباط تلفنی برقرار نمایید.

شرایط عمومی ویزای ویزیتوری کانادا:

کشور کانادا کشوری بسیار مهاجر پذیر واقع در آمریکای شمالی است. جمعیت این کشور زیبا حدود ۳۵ میلیون نفر بوده که در ده ایالت این کشور ساکن می باشند. زبان مردمان کشور کانادا زبان انگلیسی و پول رایج آن دلار کانادا می باشد. هر سال افراد بسیار زیادی از تمام نقاط جهان با دریافت انواع ویزا وارد خاک این کشور می شوند که با توجه به هدف خود دارای قصد اقامت کوتاه مدت و یا طولانی مدت در کانادا را دارند. در کل افرادی که دارای هدف گردشگری، بررسی شرایط جهت سرمایه گذاری، توسعه روابط تجاری و کاری و همچنین گسترش و توسعه کسب و کار خود می باشند، از طریق ویزای ویزیتوری کانادا وارد خاک این کشور می شوند. همانگونه که میدانیم ویزای ویزیتوری کانادا یک ویزای کوتاه مدت با اعتبار تنها شش ماه است. ویزای ویزیتوری و یا ویزای توریستی کانادا به دو صورت یک بار ورود (single entry) و یا چند بار ورود یا مولتی (multiple entry) صادر می شود. داشتن دعوت نامه دریافت این نوع ویزا را برای متقاضیان بسیار آسان می نماید. از جمله شرایط لازم برای مهاجرت از طریق ویزای ویزیتوری کشور کانادا می توان به موارد موجود در زیر اشاره نمود:

داشتن پاسپورت دارای اعتبار کافی

عدم ارتکاب به جرم و داشتن سوء سابقه کیفری

اثبات داشتن انگیزه کافی برای بازگشت به کشور مبدا پس از اتمام مدت اعتبار ویزا

داشتن تمکن و توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های خود در طول اقامت در کانادا

اثبات عدم ورود به بازار کار کشور کانادا

آشنایی با شرایط ویزای ویزیتوری کانادا در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ویزیتوری کانادا:

افرادی که تمایل دارند از طریق ویزای ویزیتوری کانادا به این کشور سفر نمایند، باید مدارکی را به صورت کامل آماده نموده و تحویل سفارت کانادا بدهند. مدارک لازم و ضروری جهت اخذ ویزای ویزیتوری عبارتند از:

ارائه پاسپورت جدید و در صورت داشتن پاسپورت های قدیمی

ارائه تمامی مدارک هویتی ترجمه شده

سند ازدواج و یا طلاق ترجمه شده

فرم تکمیل شده درخواست ویزای ویزیتوری کانادا

فرم تکمیل شده مربوط به اطلاعات خانوادگی متقاضی

دو قطعه عکس با زمینه سفید

سند ملکی در صورت درخواست سفارت

مدارک شغلی همراه با ترجمه

در صورت داشتن دعوت نامه ارائه دعوت نامه ضروری می باشد.

پرینت بانکی اثبات کننده تمکن و توانایی مالی

ارائه پلن سفر

رزو هتل

بلیط هواپیما

مراحل دریافت ویزای ویزیتوری کانادا:

متقاضیان جهت دریافت هر نوع ویزایی از جمله ویزای ویزیتوری کانادا باید مراحل مربوطه را طی نمایند. در این قسمت از مقاله مراحل دریافت ویزای ویزیتوری کشور کانادا را بررسی می نماییم. در مرحله اول افراد باید از طریق وب سایت سفارت، فرم درخواست ویزا را به صورت الکترونیکی تکمیل نموده و یا با گرفتن پرینت، فرم را کامل نمایند. پس از تکمیل فرم هزینه مربوط به صدور ویزا که صد دلار می باشد باید با استفاده از چک معتبر و یا یک حواله بانکی پرداخت شود. قبل از واریز وجه بهتر است متقاضیان جدول هزینه های صدور ویزا در وبسایت سفارت را بررسی نمایند. پس از این مرحله، تمامی مدارک ذکر شده در بخش قبلی باید بر روی سایت آپلود شوند. پس از آن متقاضیان ویزای ویزیتوری کانادا باید تست بیومتریک شامل عکس و انگشت نگاری را در یکی از کشورهای نزدیک به ایران نظیر ترکیه، امارات، ارمنستان، گرجستان و غیره انجام دهند. پس از ثبت درخواست کد رهگیری برای شخص صادر می گردد که از طریق آن می تواند شرایط و روال پرونده خود را بررسی نماید.

تمکن مالی جهت دریافت ویزای ویزیتوری کانادا:

همانگونه که می دانیم برای دریافت انواع ویزاها در تمامی کشورهای جهان از جمله کانادا، متقاضی باید برای دریافت ویزای مورد نظر خود دارای تمکن مالی مشخص شده باشد. به عنوان مثال جهت دریافت ویزای تحصیلی، متقاضیان باید دارای توانایی و تمکن مالی پرداخت هزینه یک سال تحصیل و زندگی در کشور مربوطه باشند. در ویزاهای سرمایه گذاری، متقاضیان باید دارای تمکن مالی به میزان مبلغ سرمایه گذاری و هزینه های زندگی در کشور مورد نظر خود باشند. جهت دریافت ویزای ویزیتوری کانادا مبلغ دقیقی به عنوان تمکن مالی مشخص نشده است اما با توجه به این مورد که شخص باید مدتی را در کشور کانادا اقامت کوتاه مدت داشته باشد باید توانایی پرداخت هزینه زندگی در کانادا را برای خود داشته باشد. همچنین متقاضیان ویزای ویزیتوری کانادا باید نشان دهند که دارای تمکن مالی کافی جهت تامین هزینه های مربوط به بازگشت خود به کشور کانادا می باشند.

آشنایی با شرایط ویزای ویزیتوری کانادا در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

دلایل ریجکت شدن ویزای ویزیتوری کانادا:

یکی از نگرانی های اساسی که متقاضیان درخواست کننده ویزای ویزیتوری کانادا با آن روبرو می باشند، امکان ریجکت و یا رد شدن ویزا می باشد. دلایل مختلفی در رابطه با ریجکت شدن این نوع ویزا وجود دارد که افراد در صورت آشنایی با آن ها تا حدود زیادی می توانند از رد شدن ویزای خود توسط افسر پرونده جلوگیری کنند. از جمله عوامل ریجکت شدن ویزای ویزیتوری کانادا عبارتند از:

نداشتن شغل مشخص و ثابت، زیرا در صورت نداشتن شغل افسر پرونده تصور می نماید که شما دارای انگیزه و دلیل کافی برای بازگشت به کشور خود نیستید و در واقع ممکن است قصد پناهندگی در کانادا را داشته باشید.

وجود افراد درجه یک خانواده گاهی مواقع باعث ریجکت شدن ویزا می شود، زیرا وجود این افراد می تواند دلیل محکمی برای عدم بازگشت متقاضی به کشور خود باشد.

عدم تطابق بین زمان درخواست ویزا و زمان مشخص شده برای اهداف ذکر شده در درخواست ویزا

نداشتن گردش مالی مناسب و کافی

داشتن سوء سابقه

استفاده از اطلاعات غلط و یا مدارک اشتباه و جعلی

دریافت ویزای ویزیتوری کانادا با وثیقه یا بدون وثیقه:

دریافت ویزای ویزیتوری کانادا برای تمامی متقاضیان در اکثر موارد همراه با دریافت وثیقه است. افرادی که تمایل دارند تا از طریق دریافت دعوت نامه ویزای ویزیتوری کشور کانادا را دریافت نمایند باید به این نکته توجه نمایند که این کار باید توسط افراد دارای تمکن و پشتوانه مالی انجام شود. در صورتی که فرد دریافت کننده ویزای ویزیتوری کانادا از طریق دعوت نامه موفق به دریافت آن شده باشد، در صورتی که در کانادا مرتکب جرمی شود و یا اینکه درخواست پناهندگی داشته باشد، شخصی که برای وی دعوت نامه ارسال نموده است در کانادا با مشکلات متعددی مواجه می گردد و دیگر نمی تواند دعوت نامه ارسال نماید. لذا به منظور جلوگیری از اینگونه موارد و به منظور مشخص شدن حسن نیت متقاضی ویزای ویزیتوری کانادا، مبلغی به عنوان وثیقه از متقاضی دریافت میگردد و پس از بازگشت از کانادا مجدد به وی عودت داده خواهد شد.

تمدید ویزای ویزیتوری کانادا:

همانگونه که بیان نمودیم ویزای ویزیتوری کانادا که به صورت یک بار ورود و یا چند بار ورود صادر می گردد دارای اعتبار شش ماه می باشد که پس از آن شخص باید کشور کانادا را ترک نماید. در صورتی که شخص تقاضای تمدید این نوع ویزا را داشته باشد باید به این نکته توجه نماید که باید پروسه مربوط به اخذ ویزا را مجدد طی نماید و وجود ویزاهای پیشین دلیلی برای تمدید ویزا نمی باشد. تمدید ویزای ویزیتوری کانادا تنها با توجه به شرایطی خاص که متقاضی واقعا توانایی ترک کانادا را نداشته باشد، محقق می گردد. اما متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که این کار باید سی روز قبل از به پایان رسیدن ویزا انجام شود.

ویزای ویزیتوری کانادا و وقت سفارت:

کشور کانادا یکی از کشورهایی می باشد که در ایران فاقد سفارت است و متقاضیان باید جهت انجام امور مربوط به دریافت ویزای ویزیتوری کانادا و انجام انگشت نگاری و گرفتن عکس، از دیگر کشورها نظیر کشور ترکیه، کشور امارات متحده عربی، ارمنستان و غیره اقدام نمایند. امکان دریافت انواع ویزای کانادا به دو روش حضوری و آنلاین وجود دارد. در روش غیر حضوری آنلاین متقاضیان می توانند مدارک خود را به صورت آنلاین به سفارت کانادا ارائه داده و تمامی مدارک را در پروفایل تشکیل شده آپلود کرده و هزینه های مربوط به ویزای ویزیتوری کانادا را پرداخت نمایند و در سپس جهت انجام انگشت نگاری به یکی از دفاتر VAC (visa application center) در کشورهای ثالث مراجعه نمایند.

پاسخ به سوالات رایج در ارتباط با ویزای ویزیتوری کانادا:

✅ آیا در طول مدت اقامت در کانادا از طریق ویزای ویزیتوری شخص مجاز به کار کردن در این کشور می باشد؟

خیر، افراد دارای ویزای ویزیتوری کانادا مجاز به کار کردن در کانادا در طول مدت اعتبار ویزای خود نیستند.

✅ مدت اعتبار ویزای ویزیتوری کانادا چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای ویزیتوری کانادا شش ماه است.

✅ آیا امکان دریافت ویزای ویزیتوری کانادا به صورت مولتی وجود دارد؟

بله ویزای ویزیتوری کانادا با توجه به هدف و درخواست متقاضی به صورت یک بار ورود و یا چند بار ورود و یا همان مولتی صادر می گردد.

✅ هزینه صدور ویزای ویزیتوری کانادا چقدر است؟

هزینه صدور ویزای ویزیتوری کانادا صد دلار است.

آشنایی با شرایط ویزای ویزیتوری کانادا در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.